Reasons to Practice Mindfulness During Pregnancy

En graviditet er en ekstrem påkjenning for både kropp og psyke. Kroppen din endrer seg fort, hormonene er i full sving og store, uvirkelige endringer skal skje i livet ditt. I en uforutsigbar hverdag hvor følelsene ser ut til å leve sitt eget liv, er det viktig å finne en balanse og en indre ro – og her kan meditasjon og mindfulness være et viktig hjelpemiddel.

Finn din indre ro

Det er ingen tvil om hvorvidt meditasjon fungerer eller ei. Det er vitenskapelig bevist at meditasjon og mindfulness er bra for deg. Meditasjon går helt enkelt ut på å få bedre kontroll over egne tanker og følelser, og på den måten få en bedre hverdag med færre bekymringer. Det handler om å være i øyeblikket, og å klare å legge problemer og bekymringer til side.

Mange fordeler ved meditasjon

Når du er gravid er følelsene i høygir. Derfor er det ekstra viktig å være bevisst på egne tanker. Her gir meditasjon gir deg mye bra. Du blir mer bevisst, og det er enklere å tenke rasjonelt når hormonene prøver å sette deg ut av spill. Det blir lettere å tenke positivt, og med en stressfri, gladere hverdag, kan du også unngå at fødselen settes i gang for tidlig.

Det er ingenting i verden som overgår det å gå gravid, og å starte en familie. En graviditet byr imidlertid på mange nye følelser, men med meditasjon som verktøy kan du lære deg å håndtere alle følelsene og inntrykkene på en bedre måte. Da får du mer energi å bruke på det som betyr mest – å bære frem et sunt, friskt barn som en dag skal bety alt i verden for deg.

About the author

Jaclyn Wuckert

View all posts